Altijd al gedroomd van een carrière als racepiloot ?

Weet je niet hoe je een licentie moet behalen?

Wil je een professionele racepiloot worden?

Dit kan bij NG-RACING. We beginnen – net zoals alle racepiloten – bij het begin: de basisbegrippen begrijpen en beheersen. Deze komen aan bod in de eerste lessen van de STARTER-cursus.

Begin bij het begin, net zoals elke professionele racepiloot! Je leert eerst en vooral de basisbegrippen van het racen. Hoe beter je deze begrippen beheerst, hoe sterker je basis, hoe sneller je kennis kan uitbouwen.

De basisbegrippen

De ideale rijlijn
De begrippen “overstuur” en “onderstuur”
Het begrip “A-pex rijden”
Anticiperen op aankomend verkeer
De juiste remzone
Correcte remtechnieken

Gedurende een uur word je begeleid door een professionele racecoach. Eerst rijd je 2 rondes mee als copiloot, zodat je kan kennismaken met het circuit. Daarna is het jouw beurt!

Voor de STARTER-cursus zijn nog geen grote vermogens nodig, waardoor NG RACING de auto inzet die zich meermaals heeft bewezen als betrouwbare, efficiënte, en toch vrij snelle racewagen: de Porsche Boxster 986 2.5.

Het tempo wordt opgebouwd aan de hand van jouw persoonlijke leercurve. Bij een goede beheersing van de basiskennis, kan er overgegaan worden naar de praktische proef.

Proef

  • Zonder instructeur 3 rondes op het circuit.
  • Zolder De rondetijden moeten onder de 2 minuten 1 seconde zitten
  • Spa De rondetijden moeten onder de 3 minuten 10seconde zitten

Bij het slagen van deze proef behaal je het STARTER-certificaat.

Ben je geslaagd voor de starter module? Super! Let ’s take the next stap togheter

Deze lessen worden gegeven in een Porsche 986 2.5. Het spreekt voor zich dat deze wagen sneller is, en dus ook een beter remvermogen heeft. De balans is veel efficiënter (motor achterin), waardoor de rondetijden spectaculair zullen dalen.

Door middel van een grondige kennis van de basiscursus, zal je makkelijk aan deze snelle rondetijden geraken, vlot een ritme vinden, wat maakt dat je de racesensatie werkelijk kan beleven en je al wat limieten kan beginnen aftasten.

De racecoach leert je onder andere

Later te remmen
Beter te accelereren
De wagen beter te begrijpen en aan te voelen

Ook in deze fase van het opleidingstraject wordt rekening gehouden met jouw persoonlijke tempo.

Proef

  • Zolder Zonder instructeur 4 rondes onder de tijd van 1 minuut 56 seconden op het circuit van Zolder.

Bij het slagen van deze proef behaal je het ADVANCED-certificaat.

Streven naar perfectie - de puntjes op de "i" !

Na het slagen in de ADVANCED-proef komen we in de laatste fase van het leertraject. We blijven in het Porsche-gamma, maar gaan van de 2.5 naar de Porsche 986 3.2 S. Deze auto heeft niet alleen meer Pk en betere koppeling, er werd ook extra geïnvesteerd in rem-upgrades, gewichtsverlaging en vering. Hier spreken we al over een echte racewagen, waarbij we in de buurt komen van rondetijden zoals 1.48 op het circuit van Zolder, of 1.50 op Spa Francorchamps. Ook hier komt weer terug dat bij beheersing van de basiscursus, het aanvoelen van de auto sneller zal komen, en het ritme van de rondes snel gaat stabiliseren.

De racecoach leert je als extra

Een gedetailleerde les over slipstreaming
Een gedtailleerde les over uitremmen
Alternatieve remtechnieken

Ook in deze fase van het opleidingstraject wordt rekening gehouden met jouw persoonlijke tempo.

Proef

  • Zonder instructeur 5 rondes onder de tijd van 1 minuut 52 seconden op het circuit van Zolder.

Bij het slagen van deze proef behaal je het PROFESSIONAL-certificaat + ontvang je van ons een beloning: 1 race bij de Porsche Boxster CUP*.

* Deze prijs is enkel geldig wanneer je het volledige parcours hebt afgelegd van STARTER tot en met PROFESSIONAL, inclusief het behalen van alle certificaten.